Mechanik - jakie części poleca?

rametry dotyczące funkcjonowania podzespołów pojazdu. W zależności od wyposażenia pojazdu mogą to być m.in.: prędkościomierz - wskazuje wartość prędkości z jaką aktualnie porusza się pojazd. Wartość podawana jest w kilometr

Mechanik - jakie części poleca?

Parę słów o tablicy rozdzielczej

Tablica rozdzielcza (popularnie zegary lub wskaźniki) - część deski rozdzielczej zawierająca podstawowe wskaźniki, pokazujące kierowcy podstawowe parametry dotyczące funkcjonowania podzespołów pojazdu. W zależności od wyposażenia pojazdu mogą to być m.in.:

prędkościomierz - wskazuje wartość prędkości z jaką aktualnie porusza się pojazd. Wartość podawana jest w kilometrach na godzinę (km/h lub kph), lub milach na godzinę (ang.: mph);
obrotomierz - wskazuje wartość prędkości obrotowej silnika w obrotach na minutę;
wskaźnik paliwa - wskazujący ilość ciekłego paliwa w zbiorniku pojazdu;
drogomierz (całkowity, dzienny);
wskaźnik temperatury płynu chłodzącego;
wskaźnik temperatury oleju silnikowego;
wskaźnik napięcia ładowania;
wskaźnik ciśnienia powietrza doładowującego;
lampki kontrolne - ostrzegawcze, alarmowe, informacyjne.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tablica_rozdzielcza


Szybkie naprawy pojazdód

Gdy samochód się zepsuje, a jest nam on potrzebny na teraz, warto poszukać zakładu, który zapewni nam szybką naprawę. Takie ekspresowe naprawianie usterek oferuje obecnie wiele zakładów mechaniki pojazdowej, więc z łatwością powinniśmy znaleźć ofertę, która będzie dla nas odpowiednia. Co jednak powinniśmy wiedzieć decydując się na takie rozwiązanie? Podstawową kwestią jest oczywiście koszt takich napraw, który będzie znacznie większy, niż tradycyjne usługi z tego zakresu. Wiele osób stwierdzi, że nie opłaca się nam wydawać więcej za tą samą usługę, jednak, gdy czas ma dla nas duże znaczenie, lepiej zainwestować daną kwotę, niż sprawić sobie dodatkowe problemy przez próbę oszczędzania. W takich sytuacjach bardzo łatwo o pomyłkę, która może postawić nas w kłopotliwej sytuacji, która nam zawadzi.


Wikipedia o pracy silnika dwusuwowego

Obieg pracy silnika dwusuwowego

Suw sprężania ? w pierwszej fazie suwu sprężania następuje płukanie przestrzeni roboczej silnika. Wtedy to spaliny powstałe w poprzednim cyklu pracy są wytłaczane przez kanał wydechowy napływającym świeżym ładunkiem.
Suw pracy ? Przed dojściem do górnego martwego położenia tłoka następuje zapłon paliwa, które gwałtownie rozprężając się powoduje ruch tłoka w dół do dolnego skrajnego położenia. W końcowej fazie tego suwu może mieć miejsce początek cyklu płukania.

Jako pompa ładująca w najprostszych silnikach benzynowych wykorzystywana jest skrzynia korbowa. Rozrząd w takich silnikach najczęściej jest przeprowadzany poprzez odsłanianie i zasłanianie przez tłok odpowiednich kanałów w cylindrze, co upraszcza konstrukcję (brak oddzielnego układu rozrządu). Przepływ ładunku przez skrzynię korbową umożliwia smarowanie silnika wtryskiem oleju do układu dolotowego (lub dodanie go do paliwa), co pozwala na rezygnację z układu smarowania i dalsze uproszczenie konstrukcji. Taki uproszczony silnik, często stosowany dawniej w motocyklach i małych samochodach, jest jednak niedoskonały (niekorzystny symetryczny rozrząd, straty energii na przepompowanie ładunku przez skrzynię korbową, spalanie oleju) i nieefektywny, co jest przyczyna złej opinii o dwusuwach w ogóle i niemal zaniknięcia silników dwusuwowych niskoprężnych. Konstrukcje zaawansowane używają mechanicznych pomp ładujących (głównie systemu Roots), rozrządu zaworowego (przepłukanie wzdłużne) i ciśnieniowych układów smarowania.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy



© 2019 http://informator.lebork.pl/