Mechanik na ratunek

j zabytkowe. Dlatego czas naprawy samochodu w warsztacie uzależniony jest nie tylko od tego, jak bardzo jest on zepsuty, ale również od tego, jakiej marki jest konkretny samochód. Jednak warsztaty samochodowe starają się wychodzić

Mechanik na ratunek

Naprawa samochodu w warsztacie

Duże warsztaty samochodowe zajmują się naprawą różnych samochodów. Są to zarówno małe i popularne samochody, jak i samochody terenowe oraz bardziej zabytkowe. Dlatego czas naprawy samochodu w warsztacie uzależniony jest nie tylko od tego, jak bardzo jest on zepsuty, ale również od tego, jakiej marki jest konkretny samochód. Jednak warsztaty samochodowe starają się wychodzić naprzeciw wszystkim potrzebom swoich klientów i dlatego godziny pracy takich warsztatów są bardzo wydłużane. Oprócz zwykłych napraw samochodów w warsztatach można także skorzystać opcji sprawdzenia samochodu oraz jego przygotowania do powtórnego użytku. Dzięki temu właściciel takiego samochodu będzie mógł bezpiecznie z niego korzystać.


Podział ze względu na kształt bieżnika

Rodzaje opon
Podział ze względu na kształt bieżnika
Kolcowa opona rowerowa

slicki ? opony całkowicie gładkie lub z bardzo delikatną rzeźbą bieżnika. Spośród wszystkich typów opon mają najmniejsze opory toczenia. Stosowane głównie w wyścigach samochodowych i motocyklowych, w kolarstwie torowym i szosowym na suche, gładkie nawierzchnie. Tego typu opony samochodowe i motocyklowe zawodzą na nawierzchniach mokrych, gdyż nie odprowadzają wody spod opony, co może prowadzić do aquaplanacji (hydroplaningu). Natomiast opony rowerowe, ze względu na ich małą powierzchnię styku z podłożem oraz dużo większy nacisk i relatywnie małe prędkości, nie ulegają zjawisku aquaplanacji2, mogą więc być stosowane także na mokrych nawierzchniach.
rowkowe ? opony z układem płytkich rowków, które nie zmieniają zbyt mocno oporów toczenia3, w niektórych warunkach zapewniają lepszą przyczepność koła niż opony typu slick4 i ułatwiają odprowadzanie wody z powierzchni opony. Znane są modele z rowkami równoległymi do kierunku jazdy i skośnymi. Rowki skośne lepiej odprowadzają wodę, ale mają też nieco większe opory toczenia niż równoległe. Opony rowkowe są powszechnie stosowane w kolarstwie szosowym, w rowerach miejskich i ogólnego użytku.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna


Dunlop wynalazł niezależnie oponę pneumatyczną

Wybrane daty historii opony

1839 ? Amerykanin Charles Goodyear wymyślił proces produkcji gumy, odkrył proces wulkanizacji kauczuku, który został opatentowany 15 lipca 1844 roku,
1846 ? Robert William Thomson opatentował oponę pneumatyczną dętkową, (wynalazł w 1845, opatentował we Francji w 1846, opatentował w USA 1847),
1888 ? Szkot J. B. Dunlop wynalazł niezależnie oponę pneumatyczną dętkową do roweru,
1891 ? Édouard Michelin wynalazł rozbieralną oponę pneumatyczną (z dętką),
1922 ? wynalezienie opon wysokociśnieniowych,
1924 ? opony niskociśnieniowe,
1946 ? firma Michelin stworzyła opony radialne1,
1947 ? Goodrich Corporation zaprezentował opony bezdętkowe,
2000 ? firma Michelin oficjalnie zaprezentowała system PAX, pozwalający na kontynuację jazdy z przebitą lub pozbawioną ciśnienia oponą,


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna



© 2019 http://informator.lebork.pl/