O samochodach

tym kontekście jest zależna przede wszystkim od minimalnej dozwolonej wysokości bieżnika, określanej przez przepisy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ponadto, niezależnie od tego, czy opona jest eksploatowana czy wyłącznie przechow

O samochodach sprawdź to

Trwałość opon

Trwałość opon
Opony ulegają zużyciu w wyniku ich eksploatacji, powodującej przede wszystkim mechaniczne ścieranie się bieżnika. Przydatność i dopuszczalność użytkowania opony w tym kontekście jest zależna przede wszystkim od minimalnej dozwolonej wysokości bieżnika, określanej przez przepisy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ponadto, niezależnie od tego, czy opona jest eksploatowana czy wyłącznie przechowywana, następuje jej starzenie się, co jest wynikiem toczących się wewnątrz niej procesów chemicznych i fizycznych. Jednym z czynników wpływających niekorzystnie na oponę jest ozon zawarty w powietrzu. Ze względu na zjawisko starzenia się opon przyjmuje się (np. według badań firmy Michelin, a także zgodnie z normą PN-C-94300-7 ?Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport?), że maksymalny okres przechowywania (pionowo i ze zmianą co 6 miesięcy punktu oparcia) opon po ich wyprodukowaniu to 3 lata. Natomiast maksymalny okres przydatności opony (zarówno do eksploatacji jak i przechowywania) to według zaleceń firmy Michelin ? 10 lat. Zbieżne opinie publikują polskie serwisy internetowe, specjalizujące się w obrocie oponami samochodowymi.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna


Naprawa ciągników

W niektórych warsztatach dokonywane są nie tylko naprawy samochodów, ale również naprawy pojazdów rolniczych i wszystkich dużych pojazdów. Do takich pojazdów mogą należeć ciężarówki i busy oraz większe autobusy. Koszty ich naprawy będą ponoszone przez właścicieli poszczególnych firm przewozowych lub przez kierowców, jeżeli to oni doprowadzili do ich awarii. Poza tym z pomocy mechaników korzystają właściciele pojazdów rolniczych, takich jak traktory czy kombajny. Wprawdzie starają się oni dokonywać drobnych napraw w tego typu pojazdach w sposób prywatny, jednak dokonywanie większych napraw musi odbywać się już w fachowych warsztatach. Z drugiej strony do warsztatów trafiają czasami takie małe pojazdy mechaniczne, jak na przykład motory.


Podział ze względu na budowę wewnętrzną

Podział ze względu na budowę wewnętrzną
Opona diagonalna

W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°. Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę. Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza. Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną.
Zalety (w stosunku do opon radialnych):

wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni
duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne

Wady (w stosunku do opon radialnych):

mniejsza precyzja prowadzenia
znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku
zwiększone zużycie paliwa


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna



© 2019 http://informator.lebork.pl/