Poligrafia, a marketing

polegającej na numerowaniu kolejnych kart. Paginacja jest sposobem liczenia i porządkowania wszystkich zapisanych stron znajdujących się w publikacji, niezależnie od tego, czy są one opatrzone liczbą (strony liczbowane), czy te

Poligrafia, a marketing naklejki wypukłe 3d

Definicja paginacji z Wikipedii

Paginacja ? przypisywanie kolejnych liczb (lub wyrażeń liczbowych) do kolejnych stron rękopisu lub druku. Jedna z dwóch metod numeracji obok foliacji polegającej na numerowaniu kolejnych kart.

Paginacja jest sposobem liczenia i porządkowania wszystkich zapisanych stron znajdujących się w publikacji, niezależnie od tego, czy są one opatrzone liczbą (strony liczbowane), czy też są jej pozbawione (strony nieliczbowane, w bibliografiach oznaczane skrótem nlb.). W archiwistyce liczbowania dokonuje się za pomocą umieszczenia na danej stronie paginy.

Sposoby paginacji:

paginacja ciągła ? jedna w skali całego dzieła lub fizycznego tomu,
paginacja wielokrotna (przerywana) ? każda część tomu, np. kolejne dzieło, lub kolejne wydanie periodyku we wspólnej oprawie, posiadają własną paginację liczoną od początku.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Paginacja


Firmowe druki reklamowe

Materiały reklamowe powstają w drukarniach na zlecenie podmiotów gospodarczych lub indywidualnych. Drukuje się przeróżne materiały począwszy od małych ulotek, wizytówek, czy naklejek reklamowych aż po billboardy, które drukuje się w częściach i składa razem przy zakładaniu.

Reklama drukowana jest wykorzystywana przez praktycznie każdą firmę niezależnie od branży, jednak z firmy na firmę w różnym zakresie. Niektóre firmy zlecają druk jedynie ulotek i wizytówek, gdzie inne drukują ogromne nakłady billboardów.


Modele barw na ekranie i w drukarce

Monitory i drukarki używają innej przestrzeni barw do reprezentowania kolorów, które widzimy. Komputery najczęściej korzystają z przestrzeni barw opatrzonej skrótem RGB, który odpowiada odpowiednio kolorom: czerwony, zielony, niebieski. Odpowiednio pomieszane mogą stworzyć każdy kolor, który widzimy na ekranie komputera.

Natomiast drukarki korzystają z przestrzeni barw CMYK - czyli cyna, magneta i żółcień oraz kolor czarny. Z powodu tych różnic obraz przeznaczony do druku musi być odpowiednio przygotowany i przetworzony jeszcze przed drukiem. Bez tego po wydruku może okazać się że niektóre kolory są przekłamane i obraz nie wygląda tak dobrze jak na monitorze.



© 2019 http://informator.lebork.pl/